Antalya, Alternatif Turizm Alanlarıyla Milyonlarca Turisti Ağırlıyor
Sahil turizminin dışında kültürel, spor, sağlık, kongre, düğün gibi alternatif turizm alanlarıyla dikkat çeken Antalya, her yıl milyonlarca turisti misafir ediyor. Kent, neredeyse her milletten tatilcilerin tercihleri arasında yer alıyor.
Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü verilerine göre, Antalya’yı yılın 4 ayında yaklaşık 2 milyon yabancı turist ziyaret etti. Bu ziyaretçilerin yaklaşık 531 bini Alman, 317 bini Rus vatandaşıydı. Kenti en yoğun ziyaret eden ülkeler arasında ise İngiltere, Polonya, Hollanda, Litvanya, Ukrayna, Belçika, Fransa ve İsviçre bulunmaktadır.
İngiltere pazarında yüzde 5,68, Polonya’da yüzde 8,87, Hollanda’da yüzde 14, Litvanya’da yüzde 22,77 ve İsviçre’de yüzde 5,76 oranında bir büyüme kaydedildi.
“İngiltere ve Polonya’dan Büyüme Bekleniyor”
Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Saatçioğlu, kentin turizm potansiyelinin arttığını ve kış sezonunda kapalı olan otellerin büyük bir kısmının açıldığını belirtti. Saatçioğlu, otellerin Kurban Bayramı’nda doluluk oranlarının yüzde 95’lere çıkacağını ve yaz dönemi için rezervasyonların oldukça iyi durumda olduğunu ifade etti.
Saatçioğlu, Antalya’nın pazarının her geçen gün çeşitlendiğini vurgulayarak, “Geçtiğimiz yıl İngiltere ve Polonya pazarlarında büyüme gördük. Bu yıl da kış aylarında önemli rezervasyonlar aldık ve bu pazarlardan artış bekliyoruz.” şeklinde konuştu.
Kış döneminde Antalya’yı tercih eden İngiliz ve Polonyalı turistlerin oteller için önemli bir pazar olduğunu belirten Saatçioğlu, kongre, spor ve kültür turizminin kış aylarında da önemli olduğunu vurguladı.
Mary Hotels Alanya Genel Müdürü Ahmet Muşut, otellerinin ana pazarının Alman ve İngiliz turistler olduğunu söyleyerek, “Almanlar özellikle Alanya’yı seviyorlar. İngiliz turistler de artık bölgeyi keşfetmeye başladı. Otelimizdeki doluluk oranı yüzde 90 civarında ve bu durum pazar çeşitliliğimizden kaynaklanıyor.” açıklamasında bulundu.